Sony Cyber-shot DSC-HX99
    Denne prisen gjelder kun når du handler i vår nettbutikk.
    På nettlager På nettlager

    Klikk for lagerstatus i våre butikker

    5 186
    5186,-

      Beskrivelse   Manual   Lenker   Spesifikasjoner  
    Beskrivelse

    Sony Cyber-shot DSC-HX99 - På tross av den superkompakte størrelsen gir HX99 deg bilder av ypperste kvalitet og enestående ytelse med avanserte funksjoner som zoom på 24–720 mm 4K-videoopptak, rask og presis AF og en elektronisk OLED-søker med høy kontrast, en praktisk kontrollring og en vippbar LCD-berøringsskjerm for enkel betjening.

    Verdens minste kamera med bred zoomrekkevidde

    HX99 dekker området fra 24 mm vidvinkel til 720 mm telephoto og er det perfekte kameraet for alt fra feriebilder til dagligdagse bilder. ZEISS Vario-Sonnar T*-objektivet gir enestående bildekvalitet over hele zoomrekkevidden, og Clear Image Zoom-funksjonen gjør det mulig å zoome inn på motivet (opptil 1440 mm) samtidig som den opprettholder høy oppløsning.

    Kontrollring for avansert fotografering

    Den praktiske kontrollringen på objektivet gjør at du kan betjene profesjonelle manuelle kontroller og velge for eksempel lukkerhastighet, blenderåpning og annet som gir deg ekstra kreativ kontroll. Dermed trenger du ikke å ofre visjonen din på grunn av kameraets kompakte størrelse.

    Exmor R og BIONZ X gir fantastisk bildekvalitet

    Bildesensoren på HX99 – en bakbelyst CMOS-sensor på 18,2 megapiksler (effektive) – fungerer med det avanserte BIONZ X-bildebehandlingssystemet for å gi enestående bildekvalitet, selv for fine teksturer og detaljer. Rekkevidden på ISO 80–6400 (forlenget) sørger for at selv svakt belyste motiver kan bli vakre på bilder, mens forbedret fargegjengivelse gir hudfarger som ser naturlige ut.

    Kontrollring for avansert fotografering

    Den praktiske kontrollringen på objektivet gjør at du kan betjene profesjonelle manuelle kontroller og velge for eksempel lukkerhastighet, blenderåpning og annet som gir deg ekstra kreativ kontroll. Dermed trenger du ikke å ofre visjonen din på grunn av kameraets kompakte størrelse.

    4K-videoer som er tatt opp med full pikselavlesning

    HX99 er det første i HX-serien som kan ta opp 4K-video (QFHD, 3840 x 2160 piksler). 4K-video av høy kvalitet oppnås med full sensorpikselavlesning uten at piksler slås sammen – og samler inn 1,6x mer informasjon enn det som er nødvendig. Denne oversamplingseffekten gir bilder med enestående oppløsning med mindre moaré og færre artefakter.

    Berøringsfokus og lukker

    Med berøringsfokus trenger du bare å berøre LCD-skjermen på punktet i bildet du vil fokusere på, enten det er stillbilde eller video. På denne måten kan du fokusere på motivene på en intuitiv måte, selv i utkanten av bildet, uten å ta bildet på nytt. Du kan også betjene lukkeren ved å trykke på LCD-skjermen.

    AF-berøringsplate

    Når du bruker søkeren, kan du bruke styreflate-AF for å skifte fokuset jevnt og enkelt ved å la fingrene dine gli langs LCD-skjermen.

    Kontinuerlig fotografering med opptil 10 bilder per sekund

    Du kan utføre kontinuerlig fotografering med høy hastighet med opptil 10 bilder per sekund. Kameraet justerer seg automatisk for å gi optimal eksponering, selv når lysstyrken på bildene endrer seg under kontinuerlig fotografering. Bilder som blir tatt med kontinuerlig fotografering, kan også vises, slettes og beskyttes i grupper.

    Bildestabilisering med optisk SteadyShot

    Kameraets optiske SteadyShot-funksjon er nyttig når du tar håndholdte bilder og fotograferer med telefotozoominnstillinger, selv med kraftig forstørrelse. Den er designet for å stabilisere bildet og redusere kameratisting effektivt ved hjelp av en høytytende gyrosensor og en spesiell algoritme. Siden dette er en optisk funksjon, blir bildet stabilisert uten at oppløsningen blir redusert. 

    Klar og brukervennlig OLED Tru-Finder

    OLED Tru-Finder med høy kontrast er langt mer lyssterk enn konvensjonelle elektroniske søkere. Den har forhåndsvisning i sanntid og viser opptaksinformasjon slik at det som du ser på skjermen, er akkurat det du får på bildet. Søkeren kan enkelt trekkes inn, noe som gjør den bærbar, trygg og praktisk.

    LCD-skjerm som kan vippes 180° for fleksible komposisjoner

    Tretommersskjermen med høy oppløsning og vippefunksjon er velegnet for selfies og bilder fra lave vinkler. Du kan bruke den for å få ulike perspektiver og oppnå større fleksibilitet når du vil ha kreative komposisjoner.

    Intern blits som spretter opp

    Kameraet har en innebygd manuell blits som spretter opp, noe som gir flere moduser for fotografering med blits. Langsom synkronisering er nyttig når du skal ta stemningsfulle nattportrett, bakre synkronisering lar deg uttrykke bevegelser på en kreativ måte, og Autoflash-innstillingen avgjør automatisk når det er nødvendig med blits.

    Zoom Assist

    Hvis du mister oversikten over et motiv i bevegelse når du tar bilder med zoom, gjør Zoom Assist-funksjonen det enklere å finne det igjen. Programmer den til C-knappen (egendefinert). Trykk på og hold inne knappen for å zoome ut automatisk og finne og ramme inn motivet igjen, og slipp deretter knappen. Kameraet zoomer raskt tilbake til den opprinnelige fokallengden slik at du kan fortsette å ta bilder av motivet.

    HD-videoopptak med høy bildehastighet av motiver i rask bevegelse

    Når du tar opp video, kan du fange opp motiver i bevegelse med HD-opptak med høy bildehastighet ved opptil 120p (NTSC) eller 100p (PAL). På denne måten kan du skape imponerende sakte film under redigeringen. Den høye bithastigheten på opptil 100 Mbps gir detaljerte bilder.

    One touch-fjernkontroll / One touch-deling

    Med one-touch-fjernkontroll fungerer en smarttelefon eller et nettbrett som en skjerm/fjernkontroll. One touch-deling overfører bilder/videoer til enheten. Bare installer en PlayMemories Mobile -app via Wi-Fi på en NFC-aktivert Android-enhet og berør deretter enheten mot kameraet for å koble dem sammen. Med kompatibilitet for QR-koder kan du koble til smarttelefoner uten NFC.

    Min meny slik du vil ha den

    Med Min meny kan du registrere menyelementer for øyeblikkelig henting, samt lage egendefinerte menyer. Menyskjermen har fått et nytt design, og du kan tildele funksjoner for opptil 30 elementer for å gjøre om kameragrensesnittet etter personlige preferanser.

    Tilbehør
    Informasjon ikke tilgjengelig
    Merke Sony
    Farge Sort
    Megapiksler 18.2
    Optisk zoom (x) 28.0
    Sensortype Exmor R CMOS
    Brennvidde (mm) 4,25-118
    WiFi-støtte Ja
    Blits Ja