FAQ (Ofte stilte spørsmål)

Vi er her for å hjelpe! Ta kontakt på chat, e-post eller telefon dersom du ikke finner svar her.

Telefon: 66 82 26 60

Man - Fre: 09:00 - 20:00 | Søndag: 14:00 - 20:00

Det er dessverre ikke mulig å etterbestille bildeprodukter. Grunnen til dette er at alt skjer i en automatisk prosess på laboratoriet vårt fra du bestiller til det blir sendt til deg. Ønsker du å bestille mer av samme vare i etterkant, må du selv legge inn en ny bestilling.

Bildeprodukter:

Det er dessverre ikke mulig å avbestille eller forandre på en ordre når den først har blitt overført til oss. Grunnen til dette er at alt skjer i en automatisk prosess fra du bestiller til produktet blir sendt fra laboratoriet.

Du som kunde har derimot en 100% fornøyd-garanti hos CEWE Japan Photo og kan sende produktet i retur til oss dersom du ikke er fornøyd, og vi vil kreditere ordren tilbake til deg. Dersom du har hentet ordren din i en av våre butikker, kan du levere varen(e) tilbake i samme butikk og få pengene refundert.

Kamera og utstyr:

Mer info kommer..

Bildeprodukter

Om du velger Postforsendelse som leveringsmetode, vil din ordre komme i posten og må hentes på postkontoret dersom pakken ikke har plass i din postkasse.

Grunnpris – Postforsendelse
Standard 99,-
Veggbilder 50 cm og over 149,-
Grunnpris – På Døren
Standard 269,-
Veggbilder 50 cm og over 319,-

Grunnprisen dekker administrasjon- og emballasje-kostnader, samt frakt.

Leveringstid ved henting i butikk: 6-9 virkedager

Leveringstid ved postforsendelse: 7-10 virkedager


 

For mer info om frakt og levering for kamerautstyr som blir bestilt fra nettbutikken vår, klikk her!

Spørsmål og svar om analog film

Hvilken type film fremkaller vi?

Vi fremkaller 135-film, 120/mellomformat-film og engangskamera.

NB! Vi fremkaller ikke lenger fra APS etter 31.01.18, men du kan fortsatt digitalisere allerede fremkalt APS.
 

Hvordan går jeg frem for å sende inn analog film til Japan Photo?

Her har du to muligheter:
1. Du kan levere det i alle våre Japan Photo butikker.
2. Eller så kan du sende filmene direkte til oss.

Japan Photo Postordre
Postboks 4 Bjørndal
1214 Oslo

 

Kan jeg få bildene mine på CD?

Ja, når du bestiller bildefremkalling av 135-film får du automatisk en CD med bildene dine.

Det er ikke mulig å kun bestille kun fremkalling med CD. Vi leverer fremkalling + bilder + CD med settpris.

 

Hvor lang tid tar det å produsere bildene mine?

Leveringstid er ca. 2-3 uker.

 

Får jeg kjøpt ny film hos dere?

Ja, du kan kjøpe analog film i nettbutikken vår, og i alle våre lokale CEWE Japan Photo-butikker.

Her finner du utvalget vårt i nettbutikken!

Her er oversikten over våre 24 butikker i Norge:
https://www.japanphoto.no/fotobutikker

 

Jeg er ikke fornøyd med bildene som jeg har fått, hva kan jeg gjøre?

Som kunde hos CEWE Japan Photo har du 100% fornøyd-garanti på alle bildeprodukter. Det vil si at om du ikke er helt fornøyd med et produkt, så kan du returnerer dette til oss og få pengene tilbake.
Ta kontakt med kundeservice for å avtale dette nærmere.

 

Hva koster det å fremkalle filmen?

Det kommer litt an på hvilken filmtype du har. Her er en prisliste over de fleste produktene våre:

Standardfremkalling:
Fremkalling + bilder + cd
(Vi tilbyr ikke kun fremkalling, eller kun CD)

24-bilders film : kr 149,-
36-bilders film : kr 179,-

1 -15 bilder: 79,- | 2 sett: 99,-
16-28 bilder: 149,- | 2 sett: 199,-
29-39 bilder: 179,- | 2 sett: 249,-

Sort-hvitt-film:
24-bilders film (Bilder+Bilder på CD): kr 199,-
36-bilders film (Bilder+Bilder på CD): kr 219,-

Vi tilbyr ikke fremkalling uten bilder og CD.

APS
APS-fremkalling inkl. CD: 179,-

APS Digitalisering – CD: 149,-
APS Digitalisering – USB: 249,-

Dias
Fremkalling dias 35mm + CD: kr 89,-
 

Har du flere spørsmål kan du ta kontakt med kundeservice.

Telefon: 66 82 26 60
E-post: kundeservice@japanphoto.no

 

Åpningstider:
Hverdager: 09.00 – 20.00
Søndag: 14.00 – 20.00

Bildene du bestiller, enten det er i form av papirkopier, fotobøker eller andre produkter, må være i JPEG- eller TIFF-format. Vi anbefaler å bruke JPEG, da filene overføres raskere. Man vil ikke merke noen kvalitetsforskjell på det ferdige produktet. For optimalt resultat bør du ha et godt oppløst bilde, i minimum 250 dpi. OBS! Vi printer i sRGB. Hvis du har brukt Adobe-RGB, bør du gjøre om til sRGB før du sender inn til oss, da du ellers kan oppleve at bildene blir for mørke, og at rød farge ikke fremstår lys og klar. For detaljert informasjon om sideforhold og oppløsning, vennligst se her!

Dersom du av forskjellige årsaker skal returnere et produkt, må du melde om dette på forhånd. Ta kontakt med oss på tlf 66 82 26 60 eller send oss en e-post til kundeservice@japanphoto.no. Du vil da motta et returnummer for forsendelsen.

Postpakken skal merkes med returnummeret, og sendes til:

 

CEWE Norge AS
Postboks 4 Bjørndal
1214 Oslo

Hvis man oppdager at pakken er skadet allerede ved avhenting på postkontoret, må du melde fra om dette med en gang. Det skal da registreres et skadeskjema på postkontoret og varen returneres. I tillegg skal det sendes en e-post til kundeservice@japanphoto.no med informasjon om ordrenummer og hvilken skade som har oppstått.

Oppdager man en transportskade først når du åpner emballasjen, må du snarest ta med deg hele forsendelsen, inklusiv emballasjen, tilbake på postkontoret og fylle ut et skadeskjema. Postkontoret hjelper deg med utfyllingen av deres standard skadeskjema.

Hvis det mangler en eller flere varer i din ordre og dette ikke skyldes at du har en restordre liggende hos oss, kontakter du oss så fort som mulig på e-post: kundeservice@japanphoto.no. E-posten må inneholde følgende informasjon:

– Ordrenummer/Fakturanummer
– En beskrivelse av hva som er feil/mangler

Vi vil undersøke saken og rette opp feilen uten ekstra kostnad for deg.

Vi anbefaler at man har bildene man ønsker å bruke i en CEWE FOTOBOK lagret lokalt på PC/Mac. Gjennom programvaren kan man bruke bilder fra skytjenester, som CEWE MyPhotos og eksterne harddisker, men det hender at CEWE FOTOBOKEN man holder på å lage kan miste referansen til originalbildene som blir brukt dersom «tilkoblingen» til skytjenesten blir brutt eller at den eksterne harddisken blir fjernet fra maskinen, og de bildene blir dermed borte fra prosjektet. Derfor er det ofte lurt å gjøre jobben i forkant med å plukke ut de aller fleste bildene man ønsker å bruke, lagre dem lokalt på maskinen, for så å bruke dem i programvaren, Min CEWE Fotoverden, fra den mappen man har lagret bildene i.

Ved reparasjoner kan du levere inn ditt produkt til en av våre mange butikker eller sende produktet inn til nettavdelingen vår på Bjørndal. Sendes produktet til nettbutikken må du fylle ut vårt reklamasjons-/reparasjonsskjema og legge dette sammen med produktet du sender inn.

Pakk produktet godt inn så det tåler postgangen. Vi anbefaler å sende som Norgespakke på grunn av sporingsmulighetene.

Merk pakken tydelig med «Reklamasjon/reparasjon» og benytt følgende adresse:

CEWE Norge AS
Postboks 4 Bjørndal
1214 Oslo

Det er verkstedet som til sist avgjør hvorvidt en reparasjon dekkes av garanti/reklamasjon eller om du som kunde må betale for reparasjonen. Dette blir først avgjort når produktet ankommer verkstedet. Produksjonsfeil går vanligvis innunder garanti eller reklamasjon. Er feilen derimot et resultat av bruk, må du som kunde selv betale for reparasjonen.

Kontakt gjerne vår kundeservice på kundeservice@japanphoto.no eller tlf 66 82 26 60 dersom du skulle ha noen spørsmål vedrørende reklamasjoner eller reparasjoner.

LAURITSEN RESULT

Det er vår servicepartner, Lauritsen Result v/Mogens Lauritsen som tar hånd om all kontakt og formidling mellom verksteder og kunder. Lauritsen Result kan svare på generelle spørsmål om reparasjon og reklamasjon og har oversikten over prosessen i hver enkelt sak. Kunder som ønsker å sende reklamasjons-/reparasjonssaker direkte til Lauritsen Result kan benyttte følgende adresse:

Lauritsen Result
Harabakken 2A
2008 Fjerdingby

Lauritsen Result er tilgjengelig på tlf.nr. 472 92 441 (man-fre, kl. 10:00-18:00) og på e-postadressen service@lauritsenresult.no. Hvis du har fått et reparasjonsnummer, bør dette oppgis ved henvendelser.

FORSIKRINGSREPARASJON

Har du vår SuperSikring på produktet som skal repareres, må du fylle ut skademeldingskjema og sende det som vedlegg sammen med produktet.

Som privatperson har du i henhold til Angrerettloven 14 dagers ubetinget angrerett på kjøp gjort i nettbutikken vår. Angreretten gjelder i 14 dager fra den dagen du mottar produktet. Ønsker du å benytte deg av den, må du gi oss beskjed via telefon 66 82 26 60 eller e-post kundeservice@japanphoto.no innen angreretten er utløpt, og du mottar da et returnummer som postforsendelsen skal merkes med.

En vare som returneres på angrerett skal kunne selges som ny. I praksis vil dette si at den må returneres i samme stand og mengde som da du mottok produktet og slik du forventer at et nytt produkt skal leveres. Brutt forsegling på programvare, minnekort og lignende opphever angreretten. Varer som kommer i retur uten at dette er overholdt blir returnert til avsender. Varen skal returneres komplett i original og uskadet emballasje, og det må ikke skrives, settes på merkelapper eller tapes direkte på originalemballasjen. Du er selv ansvarlig for returforsendelsen, og derfor anbefaler vi at du sender pakken som Norgespakke på grunn av sporingsmulighetene.

Angrerettskjemaet kan lastes ned og skrives ut HER.

Er ordren betalt med postoppkrav som betalingsmåte, må også kontonummeret som pengene ønskes utbetalt til noteres på angrerettskjemaet. Det samme må du gjøre hvis du har betalt med faktura via Cresco eller Klarna. Har du betalt med Visa eller MasterCard blir pengene tilbakeført til det samme kortet du benyttet til betaling.

Merk pakken tydelig med «Angrerett» samt returnummer, og benytt følgende adresse:

CEWE Norge AS
Postboks 4 Bjørndal
1214 Oslo

Har du valgt å hente ut din nettordre i en av våre butikker, gjelder Angreretten på samme vis som for andre ordre bestilt i nettbutikken, og vi benytter oss av de samme rutinene. Du kan også levere inn en avtalt retur med returnummer i en av våre butikker innen rimelig tid fra avtalt retur med vår kundeservice.

Global Blue Tax Free Shopping
Er du bosatt utenfor Norge, Sverige, Finland og Danmark kan du benytte deg av Global Blue Tax Free Shopping for rask og enkel tilbakebetaling av mva. Varen(e) må ha en total verdi på minimum 250,- NOK (ekskl. mva.) og fakturaadressen må være registrert på en fast bopel utenfor Norge, Sverige, Finland og Danmark.

Ønsker du at vi skal legge med sjekk fra Global Blue, huker du av for «Inkluder Global Blue Tax Free skjema» i fanen «Frakt og betaling» underveis i bestillingsprosessen og velger landet du bor i fra nedtrekksmenyen. Vi tilbyr også Global Blue Tax Free Shopping i alle våre fysiske butikker. Vilkår og ytterligere informasjon om Global Blue Tax Free Shopping finner du her.

Svalbard og Jan Mayen
For varer til personer som bor/oppholder seg på Svalbard eller Jan Mayen, er det et vilkår for momsfritak at den enkelte vare må ha en salgspris på minimum 1000,- NOK (ekskl.mva.). Momsfritaket skal dokumenteres med blankett RD-0032 som må være påført tollmyndighetenes utførselsattest senest én måned etter at varen ble levert til kjøper.

Dersom du registrerer en kundekonto på CEWE Japan Photo med postadresse på Svalbard, så vil prisene vises automatisk uten moms.

Danmark, Finland og Sverige
Ved omsetning til personer som er bosatt i Danmark, Finland eller Sverige skal momsfritaket dokumenteres med utfylt skjema RD-0032. Varen(e) må ha en total salgsverdi på minimum 1000,- NOK (ekskl. mva.) og kjøperen må dokumentere fritaket med salgsdokument der kjøperens navn og bostedsadresse framgår og innførselsdokument fra kjøpers hjemland som viser innførselsdato og at mva. er betalt.

Tollvesenets attest for utførsel av varer (Skjema RD-0032)
Ønsker du Tollvesenets attest for utførsel av varen(e), vennligst skriv i kommentarfeltet underveis i bestillingsprosessen at du ønsker Skjema RD-0032 vedlagt. Du kan lese mer om tollblanketten her.

Det må ikke gå mer enn én måned fra fakturadato til du fører varen(e) ut av landet. Tollvesenet kan ikke attestere utførselen etter at varen er tatt med ut av Norge. Ferdig utfylt og attestert originalskjema med kontonummer du ønsker pengene utbetalt til, må sendes per vanlig brevpost til følgende adresse innen rimelig tid:

CEWE Norge AS v/Økonomiavdelingen
Postboks 4 Bjørndal
1214 Oslo
Norge

Vi anbefaler å ta kopi av ferdig utfylt og attestert originalskjema før du sender det inn i tilfelle det skulle bli borte i postgangen. Vi gjør oppmerksom på at det tar lengre tid å behandle brevpost som er sendt rekommandert til nevnte postadresse, og anbefaler derfor å sende det inn som vanlig brevpost.