Kjøpsvilkår fra CEWE Norge

Kjøpsvilkårene er senest oppdatert 16. august 2021. Oversikt tidligere versjon finner du her.

1. Generelt

Disse generelle kjøpsvilkårene («Kjøpsvilkår») gjelder ved bestilling av varer og tjenester fra CEWE Norge AS med org.nr. 965 321 039 («CEWE» eller «Vi/oss») via våre nettsider på cewe.no og/eller japanphoto.no.

Ved å gjennomføre kjøp fra CEWE via cewe.no eller japanphoto.no aksepterer du avtalen mellom deg og CEWE som inkluderer disse Kjøpsvilkårene, Brukeravtalen, Personvernerklæringen og eventuelle spesielle vilkår som gjelder ditt kjøp.

Kjøpsvilkår gjelder for alt salg av produkter og tjenester fra CEWE til kunder i Norge. Disse Kjøpsvilkårene sammen med din bestilling (bekreftet gjennom en ordrebekreftelse fra oss med eventuelle tilleggsvilkår) utgjør en bindende avtale mellom deg som kunden og CEWE som leverandøren. Kunden er den privatpersonen eller bedriften som er oppgitt som kjøper i bestillingen. Disse Kjøpsvilkårene gjelder så langt de passer ved kjøp i butikk.

2. Det er mange måter å inngå avtale med CEWE på

2.1 Hvordan inngås avtalen mellom deg og CEWE?
Det er mange måter å inngå avtaler med oss på, enten du handler i butikk eller på nett. Hver gang du handler med oss gjelder disse vilkårene. Andre spesielle vilkår kan gjelde i tillegg. Avtalen mellom deg og CEWE er først bindende når CEWE har akseptert bestillingen din (aksept vil skje ved at du har mottatt en ordrebekreftelse eller du har gjennomført kjøpet i butikk). CEWE er inntil slik aksept er gitt, berettiget å annullere din bestilling. Du vil bli underrettet hvis vi er nødt til å annullere din bestilling.

2.2 Hvem kan kjøpe av CEWE?
For å kunne benytte våre tjenester må du være over 16 år. Vi har kun lov til å oppbevare og behandle personopplysninger til personer som er 16 år eller mer. Hvis du er under 16 år, må en av dine foresatte samtykke ved å registrere bestillingen eller opprette en konto med sine egne personopplysninger. For å benytte betalingsalternativer som innebærer kjøp på kreditt, må du være minst 18 år.

2.3 Bestilling og ordrebekreftelse
Du gjennomfører bestilling ved å sende inn digitale bilder og angi hvilke varer du ønsker produsert og bekrefte at du ønsker å bestille. Du gjennomfører bestilling av kamera og utstyr ved å angi hvilke produkter du ønsker å bestille og bekrefter kjøpet. Når bestillingen har blitt akseptert, mottar du en ordrebekreftelse fra oss. Vi kan levere til gyldige adresser i Norge. Når vi har mottatt din bestilling, bekreftes den i en automatisk e-post med ordrebekreftelse. Denne informasjonen finner du også på "min side" i nettbutikken om du har egen brukerkonto hos oss. Kontroller alltid at informasjonen i ordrebekreftelsen er korrekt.

3. Kundens plikter

3.1 Du er ansvarlig for bilder og kvalitet
Du er selv ansvarlig for formatet og kvaliteten på bildene som sendes ved kjøp av bildeprodukter. Hvis bildene ikke kommer tilbake i ønsket størrelse, f.eks. leveres i 10×13 eller 10×18 selv om du har bestilt i 10×15 størrelse, og dette er det format bildet ble tatt i, anses dette ikke som en mangel. Hva slags format du oversender i og hva slags kamera du bruker, kan påvirke resultat på bildestørrelsen for ditt bildeprodukt. Kvaliteten på bildene dine blir ikke forbedret i laboratoriet vårt. Dersom bildet er tatt med en lav oppløsning, vil utskrifter og forstørrelser ikke endre på dette, og det ferdige produktet blir ikke bedre enn kvaliteten på det opprinnelige produktet tillater.

3.2 Du må oppgi korrekt informasjon
Det er viktig at du angir korrekt e-postadresse og annen kontaktinformasjon når du registrerer deg som kunde eller gjennomfører et kjøp som gjest. Vi sender ordrebekreftelse til deg per e-post så snart bestillingen er fullført. Mottar du ingen ordrebekreftelse, bør du logge deg inn igjen og kontrollere e-postadressen din samt sjekke spamfilteret på din e-postkonto. Kontakt oss ved problemer eller spørsmål.

3.3 Du må undersøke varen
Når du mottar en vare, må du undersøke varen så raskt som mulig. Undersøk om varen er i samsvar med bestillingen din, om den har blitt skadet under transporten eller om den har andre mangler. Oppdager du at pakken(e) eller varen(e) kan ha transportskader, må du melde fra om dette med det samme. Fremgangsmåte og ytterligere informasjon finner du her eller ved å kontakte kundeservice. Er det andre feil eller mangler i leveransen må du også snarest mulig si fra om dette til vår kundeservice. Dersom noe skades eller blir borte under levering, er det avsenderen av forsendelsen som har ansvaret for å reklamere til Posten eller annen befrakter som oppgitt for din ordre. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må du melde fra til oss ved reklamasjon. Fremgangsmåte og ytterligere informasjon om feil eller mangler på leveransen finner du her.

3.4 Risikoen for varen
Risikoen for varen går over til kunden, når tingen er overtatt av kunden i henhold til avtalen. Hvis ikke annet er avtalt, går risikoen over til kunden når varen er levert til avtalt leveringsadresse.

3.5 Hvis du misligholder dine plikter som kunde

3.5.1 Hva kan CEWE gjøre
Dersom kunden ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes CEWE eller forhold fra CEWEs side, kan CEWE etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kunden. CEWE kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke forskuddsbetalte uavhentede varer. Dersom kunden ikke betaler, kan CEWE fastholde kjøpet og kreve at kunden betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper CEWE sin rett dersom CEWE venter urimelig lenge med å fremme kravet.

3.5.2 Heving og erstatning på grunn av kundens mislighold
Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kunden, kan CEWE heve avtalen. CEWE kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. CEWE kan også heve dersom kunden ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse, som CEWE har fastsatt. CEWE kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kunden har sagt at han eller hun ikke vil betale. CEWE kan kreve erstatning fra kunden for økonomisk tap CEWE lider som følge av kontraktsbrudd fra kundens side.

3.5.3 Uavhentede pakker
Hvis din ordre returneres uavhentet til oss uten at du har avtalt dette med vår kundeservice, anses det som mislighold av avtalen fra din side. Du blir belastet med kr. 300,- for å dekke forsendelses- og administrasjonskostnader for den uavhentede pakken. Forsendelse med bestilte produkter som ikke hentes på posten, blir returnert til CEWE. Bildeordre makuleres etter tre måneder.

3.5.4 Forsinket betaling
Dersom du ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan CEWE kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og du kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndriving av forfalte pengekrav.

4. Pris og betaling

4.1 Våre priser
Prisene i våre nettbutikker vises inkl. mva., med mindre du er logget inn som bedriftskunde eller med adresse registrert på Svalbard. Eventuelle fraktkostnader, oppkravsgebyr og fakturagebyr kommer i tillegg. Den totale summen vises i bestillingen før du bekrefter ordren.

4.2 Om betalingsmåter

4.2.1 Når velger du betalingsmåte
Du må ved bestilling angi om du ønsker å betale direkte med betalingskort eller via Klarna, se betalingsmetoder du kan velge som kunde.

4.2.2 Kortbetaling
Du kan betale med debet- eller kredittkort fra VISA eller MasterCard. Det koster ikke ekstra å betale med kort. Korttransaksjoner sendes kryptert og på en sikker måte gjennom Klarna Bank AB på japanphoto.no, som er vår leverandør av kortbetalingsløsning. Ved betaling med kort angis kortnummer, kortets gyldighetstid og CVC-kode. Totalbeløpet for din ordre belastes direkte fra din konto. Ved bruk av kredittkort trekker CEWE kjøpesummen fra kontoen din når ordren er produsert og skal sendes. Det mulig å lagre kortinformasjon for raskere og enklere gjennomføring av handel. Vår samarbeidspartner Klarna håndterer lagringen av kortinformasjonen på en sikker måte. På cewe.no benytter vi det tyske selskapet Computop GmbH som leverandør av teknisk betalingsløsning.

4.2.3 Faktura
Vi tilbyr betaling med faktura i samarbeid med Klarna Bank AB. Betalingsfristen er 14 dager. Hvis du velger å betale med faktura påløper det ingen ekstra kostnader om du ikke ønsker å forlenge betalingsfristen ut over 14 dager. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge, samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet. Faktura sendes til deg på e-post når varene sendes fra oss. Fullstendige vilkår for faktura finner du her.

4.2.4 Delbetaling
Vi tilbyr Klarna Konto i samarbeid med Klarna Bank AB, som gir deg mulighet til å dele opp betalingen. Klarna Konto er en kredittavtale mellom Klarna Bank AB og deg som forbruker. Klarna Konto er en rammekreditt hvor det tilbys mulighet til å betale kjøp i månedlige avdrag samlet på en månedlig faktura, i stedet for å betale hele beløpet med en gang for det enkelte kjøp. Engangsavtale for Klarna Konto: Fullfør en enkel, firetrinns kredittsøknad. Du får svar umiddelbart om du er godkjent og kan fullføre bestillingen med en gang. Månedlige betalinger: Betaling kan gjøres på nett eller i Klarna sin app, ved hjelp av bankoverføring eller kortbetaling. Klarna vil varsle deg når det er tid for å gjøre betalingen hver måned. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91. Klikk her for å lese mer om Klarna Konto.

4.2.5 Vipps og gavekort
Du kan også betale med Vipps eller med elektronisk gavekort. Våre gavekort leveres av iGive AS om ikke annen leverandør oppgis. Betaling med Vipps eller gavekort gjennomføres kryptert og på en sikker måte, i samarbeid med Nets Netaxept.

5. Frakt og levering

5.1 Frakt
Leveringen av ordren skjer etter de betingelser som står i fotoprogrammet fra CEWE eller på våre nettsider, med mindre du og CEWE har avtalt noe annet. Vi leverer i hele Norge, også til Svalbard og Jan Mayen. Du kan finne informasjon om frakt og priser under ditt ønskede produkt på cewe.no og japanphoto.no.

5.2 Pakkesporing
Når din ordre er produsert og sendt, vil du motta en e-post med sendingsnummer slik at du kan spore ordren. Har du registrert mobilnummer ved bestilling, mottar du også hentemelding på SMS når pakken(e) har ankommet ditt postkontor/post i butikk, eller når ordren er klar for utkjøring ved hjemlevering. Har du valgt å hente din ordre i en av våre butikker, mottar du hentemelding på SMS og/eller e-post straks ordren er klar til henting i butikken.

5.3 Ettersending
Vi har rett til å sende en ordre i flere forsendelser eller endre fraktmetode hvis ordren tilsier at det er nødvendig. Hvis deler av en ordre ikke er på lager, kan vi velge å avvente forsendelse inntil hele ordren kan sendes samlet. På japanphoto.no kan du velge å få dellevert en ordre mot et tillegg i fraktkostnad som kommer frem i handlekurven. Hvis vi endrer frakten til et dyrere alternativ, belastes ikke du som kunde for økte fraktkostnader.

6. Avbestilling

Kontakt vår kundeservice så raskt som mulig hvis du har bestemt deg for å avbestille hele eller deler av din ordre. Dersom avbestillingen skjer for sent og ordren allerede er effektuert, må du motta ordren og så eventuelt benytte deg av Angreretten. Bestilling av varer til enkeltkunder som går utover vårt vanlige sortiment, såkalte bestillingsvarer, kan ikke nødvendigvis avbestilles. Hvis du ønsker å avbestille en ordre på bestillingsvare, ber vi deg ta kontakt med kundeservice så snart som mulig for å finne ut om du kan avbestille. Det er dessverre ikke mulig å avbestille bildeprodukter eller endre en ordre på bildeprodukter når den først har blitt overført til oss. Grunnen til dette er at alt skjer i en automatisk prosess fra du bestiller til produktet blir sendt til deg.

7. Angrerett

I henhold til Angrerettloven har privatkunder rett til å returnere varer du har kjøpt på internett innen 14 dager etter at de er mottatt. Ønsker du å benytte Angreretten, må du først kontakte vår kundeservice for å avtale dette. Du som kunde står ansvarlig for returkostnader og trygg retur. Avtalte returer kan også leveres inn i en av våre butikker. Vi gjør oppmerksom på at returvarer sendt med postoppkrav ikke vil bli hentet ut, og at ikke avtalte returer risikerer å bli sendt tilbake til avsender uten forvarsel.

All kontakt vedrørende angrerett bes rettet skriftlig til kundeservice@japanphoto.no. Du finner angrerettskjema her.

8. Garanti

8.1 Garanti for produkter
Vi viderefører produsentens garanti. Garantitid kan derfor variere mellom produkter og produktgrupper. Ikke alle produkter er omfattet av garanti. Du har uansett som forbruker rett til å reklamere hvis det er en mangel på produktet etter reglene i forbrukerkjøpsloven.

8.2 100% fornøydgaranti på bildeprodukter
Du kan innen tre uker levere tilbake bildeproduktet/ene du har bestilt hos oss dersom du angrer på kjøpet eller om produktet/ene ikke sto til forventningene. Garantien gjelder alle bildeprodukter. Denne fornøydgarantien gjelder i tre uker fra du har mottatt bildeproduktet ditt. Hvis du til tross for aktsom bruk og behandling av mottatt bildeprodukt oppdager en grunn til å være misfornøyd med produktet ditt innen tre uker, vil vi produsere ordren din på nytt eller betale tilbake kjøpsprisen. For å benytte fornøydgarantien ber vi deg ta kontakt med oss og informere om at du ikke er fornøyd med bildeproduktet ditt. Husk å opplyse om ordrenummeret ditt når du tar kontakt med oss. Hvis du har hentet ordren din i en av våre butikker, kan du levere varen(e) tilbake i samme butikk og få pengene tilbake. Har du handlet på nett, ber vi deg ta kontakt med oss, og sende produktet i retur.

Vær oppmerksom på at fornøydgarantien ikke gjelder hvis du bestiller mer enn tre helt like bildeprodukter i samme ordre. Denne garantien gjelder kun en gang per kunde ved dårlig kvalitet på innsendte bildemateriale.

9. Vi tilbyr forsikring av visse produkter

Vi tilbyr våre kunder å tegne forsikringen SuperSikring for visse produkter i samarbeid med Securator A/S. Forsikringen gjelder kun for spesifiserte produkter, og ikke for våre Bildeprodukter. SuperSikring gir deg trygghet også etter kjøpet. Bedrifter som ønsker å tegne Supersikring kan henvende seg til kundeservice eller i en av våre butikker. Kamera og kamerautstyr vi selger omfattes av forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett og leverandørenes garanti, men dette dekker kun opprinnelige funksjonsfeil. Derfor tilbyr CEWE i samarbeid med Securator A/S en SuperSikring. Forsikringen beskytter deg mot uforutsette skader og uhell fra første dag og gjelder i opptil fire år. Den dekker reparasjon eller erstatning av utstyret, slitasjeskader og rengjøring. Du betaler ingen egenandel. Forsikringsvilkår samt ytterligere informasjon om SuperSikring finner du her. Velger du å tegne SuperSikring gjelder nærmere spesifiserte vilkår fra Securator A/S i tillegg til disse Kjøpsvilkårene, som du inngår avtale om SuperSikring-forsikring med.

10. Mangler, reklamasjon og reparasjon

10.1 Mangler ved varen
Hvis varen har en mangel, kan du som forbruker kreve at CEWE retter mangelen eller omleverer. Du kan etter visse vilkår også kreve prisavslag og kreve avtalen hevet. Hvis du oppdager en mangel ved varen du har kjøpt, må du informere oss om dette så fort som mulig etter at du oppdaget mangelen. Oppdager du en mangel ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice for å reklamere.

10.2 Reklamasjon
Som forbruker har du 24 måneders reklamasjonsrett over mangler ved varen du har kjøpt. I noen tilfeller kan du ha lenger reklamasjonsrett. Hvis du vil påberope deg en mangel, må du gi CEWE beskjed om det innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen. Hvis ikke mister du retten til å påberope deg mangelen. Beskjed gitt innen to måneder etter at du har oppdaget mangelen, er alltid rettidig. All kontakt vedrørende reklamasjon overfor CEWE bes rettet skriftlig til support@cewe.no. CEWE ber om at reklamasjon på fysisk utstyr (bl.a. kamera, objektiv, kikkert, teleskop og kameratilbehør) rettes til kundeservice@japanphoto.no.

10.2.1 Reklamasjon i butikk
Du kan reklamere til oss i butikk. Dersom du ønsker å reklamere i butikk, må du ta med deg ditt produkt, ordrenummer og kvittering.

10.2.2 Reklamasjon til nettbutikk
Vil du reklamere i nettbutikken ber vi om at du tar kontakt med oss, og at du sender produktet i retur til oss. Sendes produktet til nettbutikken, må du fylle ut vårt reklamasjons-/reparasjonsskjema og legge dette sammen med produktet du sender inn. Du finner reklamasjons- og reparasjonsskjema her. Er reklamasjonen berettiget, refunderes dine rimelige fraktkostnader. Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje, og husk å få en kvittering for sendingen, så fraktkostnadene kan tilbakebetales.

10.3 Tilleggsbestilling av samme bildeprodukt
Vi kan levere flere eksemplarer av ditt bildeprodukt dersom du sier ifra til oss innen vi har slettet ditt bildeprodukt. Som standard rutine hos oss sletter vi din opplastede ordre seks uker etter din bestilling. Omlevering forutsetter at vi fortsatt har en kopi av ditt opplastede bildeprodukt.

10.4 Forsinkelser
Levering av en bestilling skjer normalt i henhold til det som er angitt i ordrebekreftelsen, men forsinkelse kan forekomme som følge av forsinket levering fra leverandører eller andre uforutsette forhold. CEWE vil i størst mulig grad sørge for å holde kunden underrettet. Du har som forbruker rett til å heve kjøpet, hvis din ordre blir forsinket, og du ikke aksepterer et nytt leveringstidspunkt.

10.5 Tilbakebetaling

10.5.1 Om tilbakebetaling ved ordinære kjøp
Hvis du hever kjøpet som følge av forsinkelse, eller benytter deg av angreretten, betaler vi hele beløpet inkludert frakt tilbake innen 14 dager fra vi har mottatt henvendelsen. Ved godkjent reklamasjon vil du bli refundert hele kjøpsbeløpet, inkl. frakt, innen 14 dager fra vi mottar din vare.

10.5.2 Tilbakebetaling av mva. ved turistsalg
Vi tilbyr tilbakebetaling av mva. ved turistsalg gjennom Global Blue Tax Free Shopping. Vi kan også legge ved Tollvesenets Skjema RD 0032 på forespørsel. Ytterligere informasjon om tilbakebetaling av mva. finner du her.

10.6 Reparasjon

10.6.1 Generelt om reparasjon
Ikke alle produkter vi selger kan repareres. Reparasjon er aktuelt for kamera og tilbehør. Er du usikker på om ditt produkt kan repareres, eller har andre spørsmål, må du gjerne ta kontakt med kundeservice. Lauritsen Result er vår servicepartner på reparasjoner. Når du leverer inn utstyr for reparasjon til oss, tar servicepartneren hånd om all kontakt og formidling mellom verksteder og deg som kunde. Det er verkstedet som til sist avgjør hvorvidt en reparasjon dekkes av garanti/reklamasjon eller om du som kunde må betale for reparasjonen. Dette blir først avgjort når produktet blir undersøkt på verkstedet. Produksjonsfeil går vanligvis innunder garanti eller reklamasjon. Er feilen derimot et resultat av feil bruk (støtskader, fuktskader, varmeskader eller annen uaktsom bruk i strid med utstyrskrav eller garantikrav), må du som kunde selv betale for reparasjonen.

10.6.2 Hvordan du kan levere et produkt til reparasjon (bildeprodukt)
Ved behov for reparasjon kan du levere inn ditt produkt til en av våre mange butikker eller sende produktet inn til nettavdelingen vår på Bjørndal. Sendes produktet til nettbutikken må du fylle ut vårt reklamasjons-/reparasjonsskjema og legge dette sammen med produktet du sender inn. Du finner reklamasjons- og reparasjonsskjema her. Pakk produktet godt inn så det tåler postgangen. Vi anbefaler å sende som Norgespakke på grunn av sporingsmulighetene. Merk pakken tydelig med «Reklamasjon/reparasjon» og benytt følgende adresse:

CEWE Norge AS
Postboks 4 Bjørndal
1214 Oslo

10.7 Vår servicepartner Lauritsen Result (fysisk utstyr ut over bildeprodukt)
Ved behov for reparasjon av fysisk utstyr utenom bildeprodukt kan du levere inn ditt kjøpte utstyrsdel til en av våre mange butikker eller sende produktet inn til nettavdelingen vår på Bjørndal. Reparasjoner av fysisk utstyr ut over bildeprodukt utføres av vår servicepartner Lauritsen Result. Det er vår servicepartner, Lauritsen Result v/Mogens Lauritsen som tar hånd om all kontakt og formidling mellom verksteder og kunder. Lauritsen Result kan svare på generelle spørsmål om reparasjon og reklamasjon og har oversikten over prosessen i hver enkelt sak. Kunder som ønsker å sende reklamasjons-/reparasjonssaker direkte til Lauritsen Result, kan benytte følgende adresse:

Lauritsen Result
Harabakken 2A
2008 Fjerdingby
Lauritsen Result er tilgjengelig på tlf.nr. 472 92 441 (man-fre, kl. 10:00-18:00) og på e-postadressen service@lauritsenresult.no. Hvis du har fått et reparasjonsnummer, bør dette oppgis ved henvendelser.

10.8 Forsikringsreparasjon
Har du vår SuperSikring på produktet som skal repareres, må du fylle ut skademeldingskjema og sende det som vedlegg sammen med produktet. Du finner skademeldingsskjema her.

11. Retur

Retur til vår butikk må meldes på forhånd. Butikken vil behandle din retur. Husk å ta med deg ordrenummer, kvittering og produktet du vil returnere. Hvis du av forskjellige årsaker skal returnere et produkt du har kjøpt i nettbutikken, må du melde om dette på forhånd. Ta kontakt med oss på tlf. 66 82 26 60 eller send oss en e-post til kundeservice@japanphoto.no. Du vil da motta et returnummer for forsendelsen. Du kan deretter returnere varen til oss med post. Postpakken skal merkes med returnummeret, og sendes til:

CEWE Norge AS
Postboks 4 Bjørndal
1214 Oslo

12. Personopplysninger

12.1 Om hvordan CEWE behandler personopplysninger
Vi behandler alle personlige opplysninger på en sikker måte. Vi deler ikke privat informasjon eller på annen måte videreformidler slike opplysninger til en tredjepart. Vi behandler personopplysninger som oppgitt i vår Personvernerklæring. Hvis du ønsker informasjon om vår bruk av cookies, henvises du til vår informasjonskapselerklæring på cewe.no og japanphoto.no.

12.2 Deling av personopplysninger
For å tilby våre bildeprodukter, bruker vi infrastrukturen og programvaren hos CEWE-konsernet i Tyskland. Tyske CEWE produserer våre bildeprodukter. For at de skal kunne produsere din bestilling, må de behandle visse personopplysninger om deg.

CEWE Tyskland:

CEWE Stiftung & Co. KGaA
Meerweg 30 – 32
D - 26133 Oldenburg
Deutschland
CVR HRB3519 Oldenburg

Representert i Norge ved:

CEWE Norge AS,
Postboks 4, Bjørndal
1214 Oslo
Org.nr: 965 321 039

Vi sender kun de personopplysninger og bildedata som er nødvendige for å behandle din ordre og eventuelle etterfølgende service og kommunikasjon. De personopplysningene vi samler inn og behandler er navnet ditt, e-mailadressen din, privatadressen din, telefonnummeret ditt og lignende identifikasjonsopplysninger. Dersom du kjøper et bildeprodukt fra oss, vil vi etter du har mottatt produktet sende deg en e-post hvor vi ber deg om å delta i en enkel spørreundersøkelse kalt NPS (Net Promoter Score). I vår e-post til deg er det link til et enkelt skjema med spørsmål som det er frivillig å svare på for at vi kan forbedre våre produkter, tjenester og kundehåndtering. Vi vil også sende deg en e-post hvor vi spør om en brukeromtale for et bildeprodukt i forbindelse med rangeringer. Tjenesten er i samarbeid med Trustpilot og gjelder kjøp av bildeprodukter på cewe.no.

13. Opphavsrettigheter

Kunden alene har ansvaret for at opplastede bilder ikke støter mot lov, moral eller etikk. Brukeren har på samme måte ansvaret for at opplastede bilder ikke krenker andres opphavsrett eller annen rett. Skulle brukeren laste opp et bilde som fører til at det reises erstatningskrav mot CEWE, skal brukeren alene påta seg alt ansvar for prosess og erstatning. Kunden er forpliktet til å godtgjøre CEWE for alle advokatkostnader og øvrige kostnader, som CEWE påføres som følge av tredjemanns henvendelse og/eller innledning av rettslige skritt mot CEWE, for en potensiell krenkelse av tredjemanns immaterielle rettigheter. Såfremt CEWE får kjennskap om at disse regler ikke overholdes, vil CEWE forbeholde seg retten til å orientere alle relevante myndigheter.

14. Ansvarsbegrensninger

14.1 Generelle forbehold
Vi tar forbehold om feil lagerstatus, skrivefeil og feil produktbilde. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at bildene er ment som illustrasjon og at noe avvik fra produktets utseende eller produktpakkens innhold kan forekomme. Vi forbeholder oss retten til å kansellere eller endre hele/deler av en bestilling hvis varen er utsolgt eller utgått fra vårt sortiment samt retten til å begrense antall enheter pr. bestilling. Vi forbeholder oss retten til å avvise eller endre hele/deler av en bestilling hvis det har forekommet urimelig feil i prisangivelse. CEWE tar ikke ansvar for materiale som lagres på eller via nettsidene våre. Brukeren har ikke rett til erstatning dersom materiale som er lagret på nettsidene, går tapt eller skades.

14.2 Force majeure
Er CEWE forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er CEWE fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller å kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

15. For bedriftskunder gjelder bestemte vilkår

For bedriftskunder gjelder ikke de samme reguleringene som gjelder for forbrukere. Kjøpsvilkårene inneholder bestemmelser om angrerett og forbrukerkjøp som ikke gis anvendelse på kjøp fra bedriftskunder. Personer som handler på vegne av bedrift, forutsettes å ha prokura, stillingsfullmakt eller oppdragsfullmakt til å forplikte bedriften som personen legger inn bestilling for. Ved mangler i slik fullmakt, forbeholder CEWE seg retten til å fakturere personen fullt ut i den grad bedriften ikke betaler innen rimelig tid. Bestemmelsen om salgspant gjelder kun for bedriftskunder: CEWE har salgspant i produktet inntil kunden har hentet ordren og/eller betalt hele ordresummen inkl. fraktkostnader og evt. renter og omkostninger.

16. Andre bestemmelser

Kjøpsvilkårene skal være underlagt og tolkes i samsvar med norsk lov. Tvist mellom kunden og CEWE skal søkes løst i minnelighet. Dersom det ikke fører frem, kan hver av partene bringe tvisten inn for de ordinære domstoler med Oslo tingrett som rett verneting. For forbrukere kan rett verneting være forbrukerens verneting. Spesielle vilkår som tilleggsvilkår nevnt i en ordrebekreftelse går foran disse generelle Kjøpsvilkårene. Såfremt enkelte bestemmelser i disse Kjøpsvilkårene er eller blir ugyldige, berøres ikke gyldigheten av de øvrige bestemmelsene av dette. Resten av vilkårene i avtalen forblir bindende for både CEWE og deg.

17. Kontaktinformasjon

Du kan ta kontakt med CEWE Norge AS på telefon, e-post eller via post. Du kan også ta kontakt med oss i kundeservice i chatten på nettsiden.

E-post: kundeservice@japanphoto.no
Brev: CEWE Norge AS, Postboks 4 Bjørndal, 1214 Oslo
Telefon: +47 66 82 26 60